Asysta dla pasażerów
niepełnosprawnych
lub o ograniczonej
sprawności ruchowej

W trosce o komfort wszystkich pasażerów Lotnisko Chopina wprowadziło w Terminalu A szereg udogodnień związanych z obsługą osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej sprawności ruchowej.

 
Latanie bez barier - filmowy poradnik dla osób z niepełnosprawnością narządu wzroku i ograniczoną sprawnością ruchową
 


Oznacza to, że wszystkie osoby niepełnosprawne podróżujące z warszawskiego portu mają możliwość bezpłatnego skorzystania z asysty na terenie Lotniska począwszy od punktu zgłoszenia, poprzez procedury odprawy i kontroli aż do zajęcia fotela w samolocie i z powrotem.


1. Jeżeli z powodów niepełnosprawności lub ograniczonej sprawności ruchowej potrzebujesz asysty, zawiadom o tym przewoźnika lub organizatora wycieczki na etapie dokonywania rezerwacji i zakupu biletu, lecz nie później niż 48 godzin przed planowanym wylotem. Pomoże nam to zagwarantować Ci usługę jakiej potrzebujesz i oczekujesz w dogodnym dla Ciebie czasie.

2. Jeżeli nie dokonasz zgłoszenia, dołożymy wszelkich starań, aby zapewnić Ci oczekiwaną pomoc, jednakże może to się wiązać z koniecznością nieco dłuższego oczekiwania na nią.

3. Lotnisko Chopina w Warszawie gwarantuje profesjonalną i sprawną obsługę pasażerów niepełnosprawnych oraz pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej zgodnie ze standardami zawartymi w Dokumencie nr 30 ECAC, część I.

a. Pasażerowie odlatujący, którzy dokonali rezerwacji usługi z wyprzedzeniem po przybyciu do portu lotniczego i powiadomieniu o tym obsługi poprzez zgłoszenie w punkcie zgłoszeń:
 
  • 80 % klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 10 minut,
  • 90 % klientów nie powinno czekać dłużej niż 20 minut,
  • 100 % klientów nie powinno czekać dłużej niż 30 minut.

b. Pasażerowie odlatujący, którzy nie dokonali rezerwacji usługi z wyprzedzeniem po przybyciu do portu lotniczego i powiadomieniu o tym obsługi poprzez zgłoszenie w punkcie zgłoszeń:
 
  • 80 % klientów nie powinno czekać dłużej niż 25 minut,
  • 90 % klientów nie powinno czekać dłużej niż 35 minut,
  • 100 % klientów nie powinno czekać dłużej niż 45 minut.

c. Pasażerowie przylatujący, którzy dokonali rezerwacji usługi z wyprzedzeniem pomoc powinna być dostępna przy wyjściu ze statku powietrznego dla:
 
  • 80 % klientów w ciągu 5 minut od momentu zatrzymania się samolotu na stanowisku postojowym,
  • 90 % w ciągu 10 minut
  • 100 % w ciągu 20 minut.

d. Pasażerowie przylatujący, którzy nie dokonali rezerwacji usługi z wyprzedzeniem pomoc powinna być dostępna przy wyjściu ze statku powietrznego dla:
 
  • 80 % klientów w ciągu 25 minut od momentu zatrzymania się samolotu na stanowisku postojowym,
  • 90 % w ciągu 35 minut,
  • 100 % w ciągu 45 minut.
1. Taxi - Aby umożliwić wygodny dojazd i odjazd z/do Lotniska Chopina, bezpośrednio przed Terminalem A (poziom przylotów) wyznaczone zostały oznakowane postoje, rekomendowanych przez port taksówek.

2. Autobus miejski - Przystanki autobusowe znajdują się naprzeciwko Terminala A (poziom przylotów i odlotów).

3. Kolej – na Lotnisko Chopina w Warszawie możesz również dojechać koleją. W łączniku pomiędzy stacją kolejową a Terminalem zlokalizowany jest pylon zgłoszeniowy do wezwania asysty dla osób niepełnosprawnych i o ograniczonej sprawności ruchowej.

4. Parking – Na Parkingu P1 wyznaczono miejsca parkingowe dla samochodów osób niepełnosprawnych. Znajdują się one przy windach towarowo-osobowych. Parking jest płatny.

5. Dojście do Terminala A - Na poziomie odlotów zlokalizowane są 4 pylony zgłoszeniowe do wezwania asysty dla osób niepełnosprawnych i o ograniczonej sprawności ruchowej.

6. Dojście do Terminala A z stacji - Droga przejścia pomiędzy stacją a wejściem do Terminala na poziomach  przylotów i stacji kolejowej wyposażone zostały w ryflowane płyty posadzkowe przystosowane do prowadzenia osób  niedowidzących.
Po przybyciu na Lotnisko Chopina zgłoś się do:
 
  • jednego z punktów zgłoszeń (zdjęcie punktu zgłoszenia) znajdujących się przed terminalem (pylony informacyjne) i za pomocą domofonu poinformuj o swoim przybyciu;
  • do któregokolwiek z punktów informacji lotniskowej w terminalu;
  • bądź do stanowiska odprawy Twojego rejsu.

Po przyjęciu Twojego zgłoszenia nasz dedykowany personel będzie do Twojej dyspozycji najpóźniej w ciągu 10 minut (w przypadku pasażerów, którzy zgłosili potrzebę asysty min 48 godz. przed rejsem).

Lokalizacja pylonów informacyjnych:



Lokalizacja pylonów przed Terminalem A (poziom odlotów).

 

Przyjazny terminal czyli ułatwienia dla osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej sprawności ruchowej.

Terminal A Lotniska Chopina wyposażony jest w szereg udogodnień przygotowanych z myślą o osobach niepełnosprawnych i osobach o ograniczonej sprawności ruchowej. Udogodnienia oznaczone są symbolem:

wheelchair

disabled terminal 1. Wybrane stanowiska odpraw, punkty informacyjne i stanowiska transferowe wyposażone są w pętle indukcyjne oznakowane symbolem:

disabled ear

2. Toalety – Na terenie lotniska, zarówno w strefie ogólnodostępnej jak i zastrzeżonej znajdują się toalety przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

disabled toliet

3. Dostępne windy – Wszystkie windy na naszym lotnisku przeznaczone są dla osób niepełnosprawnych, są dobrze oznakowane i posiadają komunikaty napisane alfabetem Braille’a.

4. Dedykowane siedziska - W strefie ogólnodostępnej i zastrzeżonej Terminala rozmieszczone są specjalnie dostosowane  i oznakowane siedziska   dla osób niepełnosprawnych i osób z ograniczoną sprawnością ruchową
 

 

Kodeks Dobrego Postępowania Przy Obsłudze Naziemnej Osób Niepełnosprawnych
oraz Osób z Ograniczoną Sprawnością Ruchową na Lotnisku Chopina w Warszawie


Pobierz PDF