„Tak wysoka liczba obsłużonych pasażerów, to ogromny sukces Lotniska Chopina” – mówi Hubert Wojciechowski, Dyrektor Biura Marketingu i PR Lotniska Chopina. „Osiągnięty wynik dobitnie potwierdza, że warszawski port jest liderem w regionie. Cieszy nas również fakt, że coraz więcej pasażerów postrzega nas jako dogodny punkt przesiadkowy. Liczymy na to, że nowe długodystansowe połączenia dodatkowo wzmocnią atrakcyjność Lotniska Chopina”.
Ubiegły rok obfitował w wiele wydarzeń na Lotnisku Chopina. Uruchomiona została strefa Kiss and Fly ułatwiająca podjazd pod terminal na poziomie odlotów. Lotnisko w trosce o dobro okolicznych mieszkańców wyszło z propozycją wprowadzenia „Ciszy nocnej”. Projekt został zaakceptowany i wejdzie w życie pod koniec marca br. Zmodernizowana została droga startowa nr 3 – w ramach prac wykonano tzw. rowkowanie. Lotnisko wprowadziło udogodnienia dla pasażerów – źródełka z darmową wodą pitną w strefie zastrzeżonej, telefony umożliwiające wykonywanie darmowych połączeń na krajowe numery komórkowe i stacjonarne oraz przebudowana i powiększona została strefa kontroli dokumentów. Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” zostało przekształcone na mocy ustawy – dzięki zmianie szybsze i łatwiejsze będzie podejmowanie działań firmy zarządzającej Lotniskiem Chopina. Wspólnie z partnerami wysłano fiata 126p do Los Angeles w ramach akcji „Bielsko-Biała dla Toma Hanksa”.
W sezonie letnim 35 przewoźników regularnych oferowało połączenia z 99 miastami w Europie, osiem kierunków azjatyckich, pięć w Ameryce Północnej, cztery w Afryce i trzy na Bliskim Wschodzie.